原研究室(旧)

原辰徳


卒論・修論題目等

博士論文

年度 氏名 論文題目
2014年度 嶋田敏 個人旅行者による旅程計画行為の分析を通じた要求仕様策定の対話型支援
(Interactive support for specification development on itineraries by individual tourists through analysis of planning actions)

修士論文

年度 氏名 論文題目
2013年度 荒谷和慶 観光ツアーの設計支援に向けた観光ツアーの構成論理
(A Configuration Theory of Sightseeing Tours for Design Support)
2013年度 三浦渉尊 プロセスパターン集を用いたサービス機能を実現するプロセスの構成支援
(Support for Constructing Service Delivery Processes by Using Collections of Process Pattern)
2015年度 大丸宙也 大規模空港における航空機地上走行の顧客満足度による評価
(Evaluation of Taxiing at a Large Airport Considering Customer Satisfaction)
2015年度 脇坂友貴 人工物の機能表現を用いたサービスエコシステムの設計方法
(Design Method of Service Eco-system based on Function Representation of Artifacts)
2016年度 釣谷侑司 客室乗務員の気づき学習を促進する学習教材の構築
(The Creation of an Educational Support Environment Designed to Promote the Learning of “Service-awareness” by Cabin Attendants)
2016年度 品川泰嵩 観光プランの推薦技術を用いた地域の観光特徴の分析手法
(Method of Analyzing Characteristics of Local Tourism Using Tour Recommendation Technique)
2017年度 立岡宏治 旅客心理を踏まえた気づきのスキル獲得を支援する演習教材の構成
(Development of Learning Material to Support Cabin Attendants for Acquisition of the Service Awareness based on Passengers' Emotions)
2018年度 金圭源 価値共創の視点からみたサービスエコシステムの構造的な表現
(Expressional Notation of Service Ecosystem Following Theory of Value Co-creation)
2019年度 福島稜* 客室乗務員の認知的コンピテンシーを表す特徴の同定
(Identify Features Representing the Cognitive Competency of Flight Attendants in Considering Service Behaviors)
2019年度 青池孝* 計画と実観光時の人込みに対する旅行者心理の変動
(Fluctuation of Tourist Psychology due to Crowding on Planning and Actual Tour)
2019年度 浦田康快* 感性・文脈情報を活用した感情喚起の過程分析
(XXXXX)
2019年度 李楊旭* Automatic Assessment System of Operators’ Risk in Order Picking Process for Task Analysis
(ピッキング作業のプロセスリスク評価システムの自動化)
*原の異動の関係で、修了時の指導教員は太田順教授

卒業論文

年度氏名論文題目
2011年度荒谷和慶対話型旅程プランニングシステムのための訪日旅行者の観光行動分析
(Analysis of Inbound Tourist Behaviors for Development of an Interactive Trip Planning Support System)
2012年度大丸宙也訪日観光行動における観光スポット間の連関分析
(Association Analysis of Tourist Attractions on Behavior of Foreign Tourists Visiting Japan)
2012年度 奥村祥成 顧客ロイヤルティに作用するサービス要因に関する研究〜訪日旅行者の再訪意向を例に
(Study on Customer Experience that affects Customer Loyalty)
2013年度 釣谷侑司 製品サービスシステム群の系列設計案の評価
(Evaluation of Family-Design Concept of Product Service System Group)
2013年度 中村祐基 適応行動を考慮した対話型観光計画支援システムの構築
(An Interactive Tool for Tour Planning Considering Adaptive Behaviors)
2013年度 脇坂友貴 顧客とサプライヤを巻き込んだ俯瞰的サービスデザインの枠組み
(A Framework of Service Grand-Design Involving Customers and Suppliers)
2014年度 品川泰嵩 旅行者の投稿写真に基づく季節に応じた観光プランニングシステム
(Tour planning system based on tourists’ photos according to seasons)
2015年度 村上大昌 ユーザに対する要求品質を用いたサービスの分析手法
(Analysis Method of Service Using Receiver Required Quality)
2015年度 齋藤直樹 観光プランの類似性を考慮した対話型観光計画支援
(An Interactive Support of Tour Planning Considering Similarity of Tour Plans)
2015年度 立岡宏治 PDRによる行動計測を用いた客室乗務サービスの分析
(Trajectory analysis of cabin service using behavior measurement by PDR)
2016年度 形部智歩 ユーザが判断しやすい多様な観光プラン生成手法の構築
(Development of tour planning method that proposes various plans in easy-to-choose for users)
2016年度 福島稜 客室乗務員の認知スキルにおける認知過程の分析
(Analysis of Cabin Attendants’ Cognitive Process on Service Skills)
2017年度 岡田有希 ユーザへの機能提供につながるデータ利活用のモデル化・分析手法
(Modeling and Analytical Method for Data Utilization Providing Functions to Users)
2017年度 青池孝 人込み情報を対話的に提示する旅行計画支援手法の開発
(Development of Tour Planning Support Method presenting Crowd Information Interactively)
2018年度 寒川 隼平 社会課題に関するスタディツアーでの体験が参加者にもたらす効果の分析
(The Analysis of Effects of Experiences on Participants of Study-tours in Social Issues)
2018年度 濱野 雅史 顧客心理を含めた再配達問題解決のための宅配サービスの分析
(Service Analysis Considering Customer Psychology to Prevent Redelivery in Home Delivery)
2018年度 宮本 瞭 まち歩きと有名スポット巡りを両立させるまち歩き観光プランニング支援手法の開発
(Development of tour planning support method to balance famous spots with strolling)

卒論テーマ(募集時)